Heipä hei kaikki ihmiset ja ihanaa joulunaikaa! 

Koska joulunaika on hiljaista ja perheen keskeistä yhdessäoloa, niin ajattelin kuitenkin näin joulun kunniaksi kirjoittaa ihmissuhteiden mutkista ja lähteä kuvaamaan sinulle arvoisa lukijani omaa elämääni tällä hetkellä sekä elämäni ympärillä olevia ihmisiä, joiden tulkintaa olen harrastanut tässä jo vähän pidemmän aikaa. 

Tämän kirjoituksen päähenkilönä on Mystiikkamies. 

Haluan aloittaa tällä hetkellä eniten elämääni satuttaneella ihmisellä. PItkin syksyä olen ollut ihastunut... avomieheni parhaaseen kaveriin... Koko juttu on todella pitkä, sillä ihastuminen on pilkistänyt nurkan takaa tasaisin väliajoin edelliskesän juhannuksesta lähtien. Tänä syksynä putosi kuitenkin pommi, kun en pystynyt enää pidättelemään ihastumistani ja kerroin (romanttisesti) facebookin chatissa, että olen kiinnostunut mystiikkamiehestä. Manasin itseni maanrakoon parin minuutin aikana, kun hän ei vastannut mitään! Miksi minun piti mennä tuollaista sanomaan, mitä hänkin oikein ajattelee minusta, tuhlasinko vuoden kestäneen erittäin tiiviin ystävyyden nyt kankkulan kaivoon? 

Parin minuutin odottelun jälkeen oloni kuitenkin hieman keveni. Mystiikkamies otti tiedon rauhallisesti (liiankin rauhallisesti) vastaan ja sanoi muun muassa, että minä olisin se ihminen, jolle hän ei  tulisi sanomaan kiitos, mutta ei kiitos. Olin taivaassa, sillä Mystiikkamies oli sanonut jo monille kavereilleni, ettei ole kiinnostunut. Ja minä puolestani olin luvannut kautta maan ja taivaan, etten koskaan kiinnostu tuosta miehestä! Miehestä, joka luulee saavansa kaikki naiset ansaan ja joka usein saikin - lopulta minutkin.

Pitkin syksyä minusta tuntui, että välimme tiivistyivät edelleen: lähettelimme tekstiviestejä ja kahden päivän tauko tuntui ainakin minusta ikuisuudelta. Aina kun sain viestin Mystiikkamieheltä, meinasin pakahtua onnesta. Olin siis täysin hänen lumoissaan. Yhtenä iltana hän baarista jopa lähetti viestin, jossa luki "btw tykkään susta". Ajattelin, että noniin känniviesti, josta olimme sopineet. Mutta tähän en ollut edes uskaltanut varautua! Mielessäni pyöri ajatukset, että ehkä seuraavana päivänä hänellä oli asiasta hirveä morkkis tai sitten hän oli oikeasti minusta kiinnostunut. Päivät valuivat ja minä vain ihastuin ihastumistani. Yhdessä vaiheessa olin epätoivoinen ja avauduin hänelle siitä, kuinka oikeasti välitän hänestä niin paljon, etten tiedä mitä tekisin kihlattuni kanssa. Hän vastasi ensin perus herrasmiesmäisesti, että minun tulisi pysyä yhdessä hänen parhaan ystävänsä kanssa ja minä olin arvatenkin maani myynyt! Niinpä niin... Mystiikkamies ei paljasta mitään! Pian hän kuitenkin laittoi perään viestin, jossa sanoi, ettei voi nyt ihastua tai retkahtaa liikaa minuun.. Ja taas porkkanatyttö oli taivaassa ! 

Näiden viestien ja tapahtumien kautta aloin yhä enemmän odottaa ja toivoa, että joulu olisi pian ohi, sillä olin päättänyt, etten jatkaisi kihlattuni kanssa suhdetta sen jälkeen. Olin valmis luopumaan Mystiikkamiehen vuoksi valmiiksi suunnitellusta tulevaisuudestani, kunnes iski joulukuun alussa yökeskustelu! 

Hän oli alkanut pikku hiljaa puhua aiemman elämänsä suuresta rakkaudesta. Rakkaudesta, joka oli saanut hänet vihaamaan tyttöä niin paljon, että hän poisti tämän ihmisen kaverilistoiltaan ja oli todella pitkään aivan maassa. Tyttö ei ollut valinnut häntä. Sanotaanko tätä tyttöä vaikkapa Hanuriksi. Tämä nimitys tuli ensimmäisenä mieleen, kun ajattelinkin tätä ihmistä! No, joka tapauksessa Mystiikkamies oli ollut tähän ihmiseen TODELLA rakastunut ja joskus jopa toivoin, että he olisivat päätyneet yhteen, niin syvää rakkautta kun en ollut koskaan nähnyt. Mystiikkamies oli kuitenkin vuoden ajan tuntunut päässeen yli Hanurista. Yhtäkkiä heistä tuli facebook kavereita ja PAM. Soppa oli valmis, Mystiikkamiestä vietiin kuin pässiä narusta. Aluksi Mystiikkamies vakuutti minulle, että nyt he ovat vain kavereita ja hän voi hyvillä mielin, Hanurista yli päässeenä keskittyä kaveeraamaan tämän kanssa, Selitys meni minulle läpi, vaikka sydämessäni tunsin piston siitä, että Mystiikkamies ei tulisi koskaan olemaan minun. Vahvat tunteet yllättäen palasivatkin ja joulukuisena yönä kello neljän jälkeen aamuyöllä Mystiikkamies puhui vain ja ainoastaan Hanurista. Hänen tuli mainita nimi joka toisessa lauseessa ja lopulta minulla meni hermot. Mystiikkamies toivoi, että kyselisin häneltä asioita, joten tyhmänä kyselin. Kaikkiin vastaus oli Hanuri: Hanurin vierestä haluaisin herätä aamulla, Hanuria minä rakastan liibatilaabati. Ihan oikeasti, voiko mies olla noin töykeä huomaamattaan? Hän varsin hyvin tiesi minun tunteeni, mutta vähät välitti niistä. (Tämä teksti vaikuttaa varmasti hyvin itsekeskeiseltä, mutta ihan oikeasti, kuvitelkaa tämä tilanne itsellenne!) Uudeksi vuodeksi Mystiikkamies haluaa myös kutsua avecin eli Hanurin. Keskustelu päättyi siihen, että toin hyvin selkeästi esille, että minua sattuu, koska olen varmaan ymmärtänyt koko syksyn tapahtumat täysin väärin enkä antaisi tätä anteeksi Mystiikkamiehelle... 

Sen jälkeen emme ole puhuneet. Olen aikonut aloittaa keskustelun monia kertoja. Slow and Steady - Of monster and men. Se saa minut anelemaan, pyytämään anteeksi typerää käytöstäni. Mystiikkamies oli ystäväni, siis todellinen ystäväni ja koen, että hän tunsi samoin ja minulle hänen oli helppoa kertoa. Ja kun hän yhdelle ihmiselle kertoi tunteistaan, niin tämäpä ilmoittaa omissa ihastumisentuskissaan, että häivy elämästäni! Olenkohan idiootti? 

Tunteeni seilaavat avoimella merellä. Elämässäni en tunne löytävän oikeaa reittiä, vaan poukkoilen saarelta saarelle, luullen, että ehkä täältä löydän itseni uudelleen.   Olen kuitenkin päättänyt, etten aloita keskustelua tämän ihmisen kanssa.. En ainakaan ennen uutta vuotta. Jos hän sinne saapuu Hanurin kanssa, niin saapukoon. Minä en aio olla hänen jutuistaan kiinnostunut enkä katsoa häntä päinkään. Lapsellista varmaan, mutta satutettuna sitä ei osaa ajatella asioita järkevästi.

Toivon, että joku lukisi tämän tekstin. Toivon, että jos luet tämän, niin kommentoisit. 

Tämä on vasta alkua, seurataan, mitä uutena vuotena tapahtuu vai tapahtuuko mitään..

Rauhallista joulunaikaa !

Rakkaudella,
porkkanatyttö